Tuesday, February 19, 2013

HARIMAU MENGHAMBUR MANGSA


6 ORANG!


8 ORANG!


10 ORANG!


12 ORANG!


Dalam Silat Gayong, teknik ini dinamakan harimau menghambur mangsa. Syarat yang perlu dilalui kepada pemegang bengkung hijau dan ke atas. Teknik ini penting dipelajari oleh semua pesilat kerana amat diperluakan ketika berlawan dengan musuh.


Lompatan ini aku berpeluang lakukan di Balok tempoh hari. Aku rasa ramai anak gayong pernah cuba aksi ini dan mesti ada yang lebih hebat drpd ni sebab aku pernah tengok. Kenangan paling manis aku di sana. Syok bila fly atas tu. Pesilat terbang inilah ertinya. Nak lakukan aksi ini hati kena kering, tak boleh teragak-agak. Kalau orang tanya macam mana kau lompat macam tu? Aku akan jawab, dalam diri kena yakin, jangan takut, kena cuba jugak, tangan kena kuat untuk landing dengan selamat. Sebelum lompat tu baca Bismillah mesti jadi, niat pon kena betul.



RUN, JUMP, FLY AND ENJOY IT!!!

2 comments: