Monday, May 28, 2012

5 Perkara Anak Lelaki Harus Lakukan

Saidina Umar ra. berkata ajarilah anak lelaki kamu 5 perkara.

5 perkara ini lelaki harus lakukan/buat, 5 perkara ini amat penting untuk kehidupan untuk individu bergelar lelaki. Insyaallah sebelum mati aku nak lakukan 5 perkara ni. Tak mula sekarang bila lagi, rebut peluang yang ada depan mata kita. Cuma menunggang kuda je aku belum pernah. Aku pernah menembak guna M-16 Masa kat PLKN. Senjata aku selalu main terutama parang, pisau, nunchaku. Berenang aku boleh tapi tak hebat. Bergusti? kat Malaysia ni kita sebagai orang Melayu mesti tahu silat. Kalau bukan silat pun seabagai seorang lelaki mesti belaja martial art, tak silat pon taekwondo etc pun ok. Bila la  nak menungggang kuda? Ada peluang nanti aku pasti grab! Wah!  HEBAT!


1.Menunggang kuda
2.Memanah @ menembak
3.Main pedang @ senjata
4.Berenang
5.Bergusti tapi Malaysia kita bersilat


No comments:

Post a Comment