Monday, June 27, 2011

BESI KERSANI


Allah memang mengizinkan sesuatu barang itu,
dibekalkan sumber tenaga yang fitrah ke jazad benda itu,
supaya dimanfaatkan untuk kegunaan semua makhluk ciptaannya,
lebih2 lagi mahkluk yang berakal,
dari bangsa Jin & bangsa manusia.
Sebagai contoh,
anda memakai gelang magnet,
dengan memakainya anda faham bahawa tindak balas akibat pancarannya,
menyebabkan anda bertambah cergas dan sihat,
tetapi sekiranya anda kemukakan barang ini pada alim2 ulamak,
tanpa menceritakan secara saintifik sebalik kekuatan gelang magnet itu,
saya percaya alim ulamak itu dengan segera akan melabelkan anda,
sebagai "kau dah melakukan syirik pada Allah",
padahal kita sedar,
kita hanya mempergunakan kelebihan ciptaan Allah ini,
dengan menyalurkan tenaganya,
untuk kebaikan hidup manusia...

Sebagai contoh kedua,
anda memakai kalung Tenaga Skalar,
dengan memakainya anda faham bahawa tindak balas akibat auranya,
menyebabkan anda bertambah kuat dan sihat,
ini berlaku apabila molekul darah anda bergetar berkali2 ganda kesan tenaga yang terpancar dalam mampatan "batu2 gunung berapi",
tetapi sekiranya anda kemukakan barang ini pada alim2 ulamak,
dan kamu dapat membuat demo melakukan aksi2 luarbiasa,
tanpa menceritakan secara saintifik sebalik kekuatan TENAGA SKALAR pada kalung itu,
saya percaya alim ulamak itu dengan segera akan melabelkan anda,
sebagai "kau dah melakukan syirik pada Allah",
padahal kita sedar,
kita hanya mempergunakan kelebihan ciptaan Allah ini,
dengan menyalurkan tenaganya,
untuk kebaikan hidup manusia...

Sebagai contoh ketiga,
badan anda diaktifkan besi kersani (1 rahsia yang perlu diketahui oleh mukminin),
iaitu 1 kelebihan pada manusia "yang Allah kurniakan" yang takde pada jin,
kalau kena pada amalan seseorang itu berkat amalan zikir "dengan ikhlas" dan uji di gelanggang,
boleh jadi kalau anda ke medan perang badan anda tak lut dek mana2 senjata, hatta peluru emas pun (contoh sahaja),
perkara ini wujud dan benar (tetapi adalah dongeng pada yang tak pernah melihatnya),
tetapi sekiranya anda kemukakan kelebihan ini pada alim2 ulamak,
dan kamu dapat membuat demo melakukan aksi2 kebal,
tanpa menceritakan secara saintifik sebalik kekuatan TENAGA ZAT2 BESI pada darah manusia itu,
saya percaya alim ulamak itu dengan segera akan melabelkan anda,
sebagai "kau dah melakukan ajaran sesat",
padahal kita sedar,
kita hanya mempergunakan kelebihan ciptaan Allah pada badan kita sendiri,
dengan menyalurkan tenaganya,
untuk kebaikan hidup manusia...


Nota Besi Kersani:
1) mereka yang mendalami seni silat memang tahu kelebihan kersani dalam badan manusia.

2) mereka yang tahu apa dia besi kuning pasti tahu manfaatnya

3) ilmu kersani ini adalah amalan bangsa Melayu dari 1 tamadun MELAYU hebat yang dirahsiakan penjajah, tapi kami sebagai pewarisnya tetap memelihara.

4) sebagai pembuktian, sila rujuk hadis pasal angkatan panji2 hitam,
salah 1 petikan penting dalam hadis sahih ini ialah.....
"hati mereka bagaikan kepingan2 besi,
pasukan mereka tak pernah terkalah dalam mana2 pertempuran...."

5) hadis kat atas pernah saya selitkan, kalau berminat carilah balik.

6) pembuktian lain, bangkitnya islam adalah dari timur, dan bangsa manusia yang paling ketara amalan ISLAMnya ialah dari NUSANTARA,(persediaan perang dunia ke-3)
dan hanya bangsa inilah mewarisi salah 1 seni tertinggi silat,
iaitu Kersani.

7) hanya dari bangsa Melayu lah pakaian pertarungan diri disarungkan dengan warna hitam, maka ini amat bersesuaian dengan karektor bangsa Melayu waris beriman, angkatan panji hitam, hatinya bagai besi.


HEY KERSANI MENGaLIRLAH DIKAU

MENJADI RAKSA MENGISI BELIKAT PUNGGUNGKU

AGAR AKU BISA BERDIRI

TEGAP DAN SEGAK BAGAIKAN LAKSAMAN MELAYU

*ha.. ni ada jawapan yg tersirat yg aku tahu dari makna kersani.. org silat la katakan mestilah paham kan

Lebih kurang lagu mentera semerah padi tu la..sebab tu kalau kata terror silat susah nk kena sakit atau lemah badan,sebab semuanya petua ikut asal usul kejadian kita..Tapi apa yg nak bincangkan ni supaya org melayu tak keliru dalam istilah daripada mana cabang ia tetaplah sama. Nak bincang bukan daripada istilah silat jer...dalam sudut mana-mana ajaran.. klau dalam yoga..konon-konon ni adalah rahsia la..dia akan tundukkan nafsu dia sebab ni la..sebab dia katakan "sperm" tu kalau simpan lama-lama akan jadi cahaya dan energy akan kuat..jangka masa hidup pun akan lama.. Tapi dlm istilah metafizik atau tenaga dalam kersani tu adalah energy cosmic yg mana ia akan mengalir ke tubuh degan menjalankan pernafasan difragment ( masa tahan nafas otot jubur dikemutkan )

2 comments:

  1. ok join silat..
    tp jgn smpai terlampau ekstrem atau memuja sgt..
    dikhuatiri 'ada' yg akan mendampingi dan efek pd masa akn dtg di mana susah utk makhluk tu keluar dr tubuh bdn..mintak dijauhkan..wallahualam

    ReplyDelete
  2. terima kasih atas nasihat saudara/i....

    ReplyDelete